Atlas Halı ile Engelsiz Düşler

09:29

Atlas Halı'nın "Düşler Engelsiz" projesi TURGED'in desteğiyle 28 Şubat 2015 tarihinde Mudanya Montania Otel'de gerçekleşti.Bu projeye makine halısı dersini aldığım Hakan Hallaç'ın desteğiyle bende bulunmuş oldu.







Otelin tarihi dokusu ve eşsiz deniz manzarası gerçekten dillere destandı.Etkinlik boyunca görme engelli arkadaşlarla beraber olduk.Yemekler yendi,şarkılar söylendi ve daha nicelerini hep beraber yaşadık.

Etkinliğin başlamasına dakikalar kala Özgür Bey bizlere ne yapmamız gerektiğinden,hangi malzemelerin bulunduğundan bahsetti.Açıkçası sürekli ne yapabilirim nasıl anlaşabilirim diye içim içimi yemişti.Heyecanda üstüne gelince iyicene panikleştim...

Hissettiğim her duygu arkadaşımla tanışana kadar sürdü.Kendisini tanımaya çalıştım.Ordan burdan şurdan baya sohbet ettik. Kendisi daha küçükken gözlerinde problem olduğunu ve görememe sorununun onüç yaşında başladığını anlattı...Çok az görebildiğini ve bunun baya bulanık olduğunu anlattı.,Bu esnada saçlarımın uzunluğunu söyleyince içimde çok tatlı bi his canlandı...

Çalışmadan kendisine bahsettim uzun sohbetten sonra...Bu sohbet sırasında ikimizin de ortak yanı duygusal olmamız ve derince bunu yaşamamız olmuştu...Hem bunu hemde sohbeti düşünürken kendisine şunu söyledim...Çalışma boyunca sana hiç bir müdahelede bulunmicam.Ben içindeki o hissi yansıtmanı istiyorum...En sevdiği renk kırmızıydı Çalışmamız kırmızı ağırlıklı oldu.Yeri geldi fırçayı kullandı yeri geldi parmaklarıyla boyadı....Fırçayla boyaları sıçrattı.Elde ettiği noktaların ve çizgilerin yanına kil hamurdan aynılarını yapıp yanlarına koyduk.

TURGED Başkanı Ahmet Cantürk'ün eşi yanımıza gelip Ümmühan bu çalışma aynı seni yansıttı demesiyle Ümmühan ve  ben fazlasıyla mutlu olduk...

Bu etkinliğin bana en büyük katkısı görme engelli insanlarla aslında herşeyin yapabileceğini gösterdi.
Onlarla anlaşabilmeyi,aynı pencereden bakabilmeyi öğrendim.Bunları yazarken bile heyecanlanıyorum ve cümle kurmaktan gerçekten zorlanıyorum.


Bu projeyi gerçekleştiren Atlas Halı 'ya ve TURGED'e desteğinden dolayı çok teşekkürler.


You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts

Subscribe