Bitkilerle Dekorasyon

14:10

Sevgili Blogger Elif Gökşin'in henüz ismini bulamadığı bir çiçek paylaşımını gördükten sonra bende bununla ilgili bir yazı yazmak istedim. Tabi benim yazım dekorasyonla ilgili olacak. Bunun haricinde umarım kısa zamanda öğreniriz çiçeğin ismini. Bende baya merak ettim çünkü çok tatlı mı tatlı rengi bile iç açıcı bir çiçek.
Gelelim konumuza... Ben öyle çiçek aşığı bir kız değilim. Kimisi vardır evin her köşesini çiçekle doldurur. Çok iyi hatırlıyorum daha küçücüğüm annemle beraber misafirliğe gitmiştik. Evde dikkatimi çeken tek şey evin içinde bir sarmaşığın olmasıydı. Olabilir tabi ama bu sarmaşık bütün duvarı ve tavanı sarmış durumdaydı. Açıkcası ürkmüştüm baya.
Tabi bende bitkilerle büyüdüm. Özellikle annemin senelerdir büyüttüğü, anneannemin kıyamadığı ve konuştuğu bir sürü çiçekleri var. Ama ben çiçeği severim de genelde farklı bitkileri daha çok seviyorum. Farklı ne yani ? Ah şu isimlerrr :) Hani şu dekorasyona farklı havalar katan var ya onlardan işte. Onlara hastayım. Bu yüzdendir ki dekorasyonda vazgeçilmez. 


Bitkiler üzerinden konuşarak dekoratif amaçlı yorumlarınızı önerilerinizi bekliyorum. Şöyle bir gerçek var ki inşa edilen mekanlar sayesinde en çok doğadan koptuk.Ki bizler için en önemli şey doğa. Bitkilerin yararlarından bahsedecek değilim ama eminim bu yazıyı okuyan her kişi ne demeye çalıştığımı anlayacaktır. Açıkcası ben dekorasyondan ziyade ev içerisinde kesinlikle bulunması gereken bir unsur görüyorum. 


Evlerinizde bulundurmanız için bitki verileri topladım sizlere.
Eviniz az güneş alıyorsa;Aglaonema, Difenbahya amoena, Difenbahya, Salon sarmaşığı,  Kauçuk ağacı, Barış Çiçeği, Ok Başı Sarmaşığı, Şans Bambusu. 
Orta derecede güneş alıyorsa; Şeflera, Crassula, Kroton, Keman Yapraklı Kauçuk, Zebrina Pendula, Hypoestes phyllostachya, Kobra Çiçeği, Salon Eğreltisi
Çok güneş isteyen ve eviniz güneş ışığını bol bol alıyorsa; Palmiye çiçeği, Benjamin Kauçuğu, Zebra Çiçeği, Dua Çiçeği, Kasımpatı, Atatürk Çiçeği, Afrika Menekşesi, Flamingo, Begonya, Orkide, Dua Çiçeği, Kroton. 




Dekorasyonda farklı bakış farklı hava katmak istiyorsanız şayet uygun bir konumda dekorasyonu farklılaştırmak bizlerin elinde. 




Gelelim dekorasyonda yarattığı değişimlere...Bitkiler eviniz de akustik kontorlü sağlamakla beraber aynı zamanda gürültüyü filtrelemekle de kalmaz,tozu tutar (ki bütün bayanların ortak sorunudur bu ) ışığı kontrol altına alır, havayı oksijen üreterek temizler.
Doğru yerde nasıl kullanılır diye bir soru yöneltirsek şayet koyu (yeşil bitkiler) renkli bitkiler gün boyu ışığı fazla alan mekanda kullanılmalı.Mekanın fonksiyonuna bağlı olarak istenmeyen objelerin saklanmasında önemli rol üstlenen bitkiler keskin hatların yumuşatılmasıda bitkiler sayesinde meydana geliyor.Odada çiçek düzenlemesi yaparken dikkate alınması gereken bazı faktörler var.
Çiçekler odayı tamamlamalı ve mekana canlılık vermeli. Kullanılan kaplar çiçeklere uygun seçilmiş olmalı.
Düzenleme yapılacak yer göz önünde bulundurulmalıdır ki küçük düzenlemeler küçük alanlarda, uzun gövdeli olanlar uzun vazolarda köşelere yerleştirilmiş olarak düzenlenmelidir. Yemek masası üzerinde merkeze konulan çiçekler, aşırı büyük olmamalı aksi takdirde kötü bir görüntü olur. 
Hadi bakalım değişime başlayalım o zaman. Ufak değişimler her zaman mutluluk verir.


You Might Also Like

2 yorum

  1. Canım çok teşekkür ederim blogunda benden bahsettiğin için. Umarım bilen birilerine ulaşır postum :)

    Ev dekorasyonuna farklı bir hava katan bitkiler, seçtiğin görsellerle daha bir harika gözüktü gözüme. Öyle bir evde yaşamak isterdim gerçekten. Ben çok fazla bitki yetiştiremiyorum evde. Alerjim yüzünden yapma çiçekleri tercih ediyorum genelde. Ama tabiki gerçeğinin yerini hiç bir şey tutamıyor. Ben de şansımı bir deneyeyim diye geçenlerde 2 çeşit orkide aldım. Bir haftadır evimi süslüyorlar ve gerçekten çok memnunum. Keşke daha önceden alsaymışım bile dedim :) Yeşil yapraklı bitkilerde gözüm var bu aralar ama ilgilenebilir miyim bilmiyorum. Sanırım biraz cesaret toplamam lazım. Almaya karar verirsem bu faydalı bilgilerin çok işime yarayacak. Aklımın bir köşesine kazıdım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım. Ulaşır muhakkak blogunda çok sevimli çünkü:)
      Yorumların için çok teşekkür ederim. Orkidelerle başlangıç yapman güzel olmuş canım.Orkideler daha naif daha kibar bir çiçek olarak geliyor gözüme. Çok güzel bir karar vermişsin.

      Sil

Popular Posts

Subscribe